lørdag 16. april 2011

London april 2011

Ah, forrige helg var min samboer og jeg i London.
Ettersom jeg studerer engelsk for tiden fikk jeg "presset igjennom" at reisemålet vår denne barnefrie weekenden skulle være London. Min kjære var ikke veldig vanskelig å overtale altså, og det ble en flott helg.

Det var fint vær på Gardermoen når vi dro, men det blåste og ble litt "bumpy on our way up" som kapteinen vår kunne meddele før vi tok av... Jeg er ikke spesielt redd i fly jeg, men må innrømme at jeg var glad når vi var over den mest "bumpy" høyden....    


Med sol fra nesten skyfri himmel og 18-20 plussgrader, ble det en veldig bra helg som sjølsagt endte med forkjølelse innen vi kom hjem. Vi var skikkelige turister på tur, fikk se noe av det London har å by på og vi koste oss! Hyde Park, Tower of London, Tate Modern og London Eye var de attraksjonene vi hadde bestemt oss for. Sistnevnte ble det ikke noe av pga veldig lang kø rett og slett, men da ble det en spasertur rundt i Soho i stedet, og vi endte kvelden ved travle Piccadilly Circus. 




Ingen tvil om at en trenger å komme seg litt bort å gjøre noe annet enn det vanlige en gang iblandt. Når en i tillegg er heldig og har barnevakter som nærmeste nabo er det ingen sak.

1 kommentar:

  1. Så koselig å se deg her da! Artig at du har oppretta bloggen:)
    Hørte om Londonturen deres, men hadde rent glemt at dere skulle dit forrige helg:)
    Viktig med en sånn tur innimellom alt hverdaglsige! DET trengte dere helt sikkert!
    Kos dere i påska, og lad opp batteriene til eksamen. (Har eksamen jeg og etter påske...og er ikke helt klar for det kjenner jeg! :(
    Hils og klem GM!!!

    SvarSlett