onsdag 4. mai 2011

Hjemme igjen...

... etter et par døgn i hovedstaden, og da er det tid for nytt innlegg:) Hu hei! 
Det blir ikke så hyppige innlegg merker jeg, - men håper og tror at det tar seg opp etterhvert:) Jeg liker jo å blogge det vesle jeg har gjort det, og prøver å ta meg tid til det inniblandt da.
 
Har som sagt vært i Oslo fra søndag til tirsdag, på studiesamling, samtidig som jeg overnattet hos en veldig god venninne og fikk skravla og ledd litt med henne og. Det er alltid stas, og det er godt å ha gode venner med gjesterom:)  Når det gjelder studiene nå så drar det seg til merker jeg... Eksamener nærmer seg med stormskritt, så jeg vet egentlig hva jeg har å gjøre i en og en halv mnd framover... Veldig godt å ha noen gode studievenner og, slik at en har noen å konferere med underveis, det trengs virkelig. Jeg sier tvi tvi til meg sjøl jeg, og går på med krum hals, og satser på en stå-karakter i alle fall:)
 
Har faktisk fått min første award, hurra! Føler jeg er litt med i bloggeverden jeg nå altså:) Takk til http://trinelillsinvesleverden.blogspot.com/, som inkluderer meg!
 
 
Med denne awarden følger det en regel: Man blir utfordret til å fortelle 8 ting om seg selv, så her kommer 8 ting om meg: 
  • Jeg er glad i sang og musikk, og i huset vårt synges det mye. Skulle vært mye flinkere til å øve på klarinetten min, (flyter på gammel rutine på korpsøvelsene...) men tiden strekker desverre ikke helt til...
  • Jeg har flyttet hjem til hjemplassen min, med samboer som ville være med meg hit. Det er jeg glad og takknemlig for, og vi har bygd oss hus og greier. Vi er nok som småbarnsforeldre flest, slitne og litt stressa til tider, med tiden som jager oss hit og dit, men samtidig stolte og veldig glade for ha to flotte unger:) 
  • Gleder meg til at vi får i ordnet uteplass og 2.etasje i huset vårt.
  • Jeg er rotete. Er ikke stolt av det, jobber litt med saken, og noen perioder er jeg ordentlig flink, andre ganger skikkelig lite flink...
  • Jeg liker godt å sy, strikke, hekle, lage kort og andre hobbysaker. Synd jeg ikke har tid, eller tar meg tid til det oftere enn hva jeg gjør. Drømmer egentlig om å gjøre slike ting på heltid... det hadde vært noe...
  • Jeg stresser og styrer mye for tida, og har bestemt at dette styret ikke skal vare så mye lenger. Gleder meg skikkelig til sommerferie i år for å si det slik... Vil jo ikke styre bort småbarnslivet helt med andre mer eller mindre uvesentlige ting...
  • Er skikkelig B-menneske. Litt enklere å komme seg opp på morgenen nå som det er lysere, men jaggu altså, jeg er skikkelig trøtt hver morgen, mens jeg liker å være opp på kvelden...
  • Er glad for at det er vår! Lysere tider er oppløftende, og jeg liker den grønne årstiden best tror jeg. Slik føler jeg det nå i alle fall, med lysere morgener og det hele.
     
     
    Og så skal jeg da gi denne awarden videre til 8 stk som jeg finner inspirasjon hos, men jeg gir den faktisk til alle som titter innom jeg! Intet mindre :) 
    Kjør på folkens, - del noen sider av deg selv med oss andre!
     
     
     
    Ha en fin uke!
     
    -Lilje

2 kommentarer:

  1. Sjå der var du igjen ja. Ikke greit å rekke over alt en har lyst til, når det er så mye en må....
    Men nå er du jammen meg snart i mål da!
    Beundringsverdig med slike studier og to små synes jeg. Jeg tar av meg hatten!:D
    Ha en fin torsdag!
    Så håper je at vi får til en date ganske så snart.

    SvarSlett
  2. Så du har vært på storbytur i Oslo? Håper du er i rute med studiene:)

    Ja, kjente deg stort sett igjen i beskrivelsene du ga!:)

    her går det i hage og planting om dagen, men eksamensstresset henger over meg og...gleder meg til det er over!
    Hils brodern og gutta boys fra tante Pose!

    SvarSlett